HOX! Tämä postaus on osa kesä-opintojani, kurssiin Sosiaalinen media työyhteisöjen välineenä.

Näen, että itselle tulevaisuudessa sosiaalinen media tulee olemaan enemmänkin oman henkilöbrändin vahvistamista. Sillä tulee olemaan vahva merkitys mun oman asiantuntijuuden sekä osaamisen jakamisessa ja toki myös verkostojen kasvattamisessa. Mun mielestä somessa vellovat keskustelut ja viestiminen on pääosin negatiivistä. Varsinkin Twitterissä helposti tilanne eskaloituu hyvin negatiiviseksi. Tässä näen kuitenkin erittäin hyvän mahdollisuuden: lisätä positiivista viestintää omissa kanavissa ja vahvistaa sen avulla oman henkilöbrändin asiantuntijuutta. Tästä maailmasta ei kuitenkaan negatiiviset/suruliset asiat lopu, vaan voimaa tulee hakea positiivisistä ja iloisista asioista! Se on vahvistavaa!

Screenshot_20190627_173730_com.linkedin.

Maailma muuttuu, niin myös somen pitää muuttua. Toki vauhti on kovaa ja ammattilaisilla on varmasti haaste pysyä muutoksen vauhdissa mukana. Lopulta kuitenkin organisaatiot itse päättää mitkä some kanavat ovat heidän brändilleen sopivia, mihin on kannattavaa tehdä sisältöä sekä missä kanavissa asiakkaat ovat. Musta on tosi hyvä ja terve näkymä, että some palveluita on paljon ja myös yksityishenkilöiden on nykyään entistä helpompi miettiä mikä sosiaalisen median palveluista on heille se käytännöllisin sekä eniten hyötyä tuottava.

Mun mielestä matkailualalla sosiaalisen median vaikutus on erittäin vahvaa. Koska somea voi käyttää inspiraation sekä tiedonhaun lähteenä matkaa suunnitellessa sekä paikanpäällä, on sanomattakin selvää että yksityishenkilöt pystyvät vaikuttamaan erittäin paljon organisaatioiden näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi TripAdvisor, Blogit sekä Facebook arvostelut ovatkin organisaatioille erittäin tärkeitä, mikäli halutaan että suurin osa matkailijoista löytää sen muiden palveluntarjoajien joukosta.

 

Sosiaalinen media on mahdollistaja!